Voeding ondersteunt de ontwikkeling
van je kind.

Geef jij het goede voorbeeld?

Dieet en gezin

Eten voor twee is niet nodig
Maar je hebt wel extra voedingsstoffen
nodig.

Contact de diëtist voor persoonlijk advies.

Ben je zwanger?

Je gezonde eetpatroon combineren met het drukke gezinsleven? Dat is soms best lastig. Als ouder heb je het al druk genoeg en als je je leefstijl wilt aanpassen is dat een hele uitdaging. Elke dag maak je meer dan 200 keuzes over eten en drinken, het meeste is onbewust en aangeleerd. Dat doe je automatisch. Waar begin je met veranderen?

Toch kan je stap voor stap je voeding en leefstijl verbeteren. Echt waar! Begin bijvoorbeeld eens met je tussendoortjes aanpassen. Een stukje fruit, rauwkost of een handje noten. Jij bent het perfecte voorbeeld voor je kind, dus maak er een pauze-moment van en ga samen aan tafel zitten. Kijk in de inspiratielijst voor gezonde tussendoortjes.

Inspiratielijst Tussendoortjes

Als je vragen hebt of je kind genoeg voeding binnenkrijgt dan helpt de diëtist graag. Ook als je kind een ‘slechte eter’ is kan je altijd aan de slag. Op spelende wijs helpt de diëtist om nieuwe smaken en producten te proberen. Niet met een streng dieet, maar op een kindvriendelijke en positieve manier.

Als ouder ben jij hét gezonde voorbeeld

De eerste 1000 dagen

Wist je dat de eerste 1000 dagen – van de bevruchting tot het tweede levensjaar – enorm belangrijk zijn voor je kindje? Voor de groei én ontwikkeling is een gezonde leefstijl heel belangrijk.

Tijdens je zwangerschap hoef je niet te eten voor 2 personen. Maar je moet wel op een aantal dingen letten. De diëtist denkt graag met je mee hoe je producten goed kunt vervangen en of je genoeg energie binnen krijgt. Als je erg misselijk bent of je voelt je moe dan is dit een hele uitdaging. Samen kijken we wat haalbaar is voor jou!

Andere vragen tijdens deze periode…

Voeding en leefstijl hebben invloed op je energie en herstelproces. Als je kindje geboren is kunnen er weer nieuwe vragen ontstaan. Krijg ik genoeg voedingsstoffen binnen? Kan ik de darmkrampjes van mijn baby helpen voorkomen/verminderen? Heb ik meer vocht nodig? En wat kan ik het beste eten en drinken om af te vallen?